My personal feeling and experiences are that this time of travel changes throughout the year. During early part of hunting season I have found that deer travel the best during the evening.the time eaiting well good food. and dring good wine's.
השמאל הישראלי ובניהם ערבי ישראל, במשך שנים הם מייצרים התנגדויות ללאומנותדומיננטית. מה לעשות המציאותהשתנתה-ברובם עדיין לא הפנמנו זאת. דמוקרטיה לא צריכה להתאבד כדי להוכיח צדקתה. על מדינת ישראל להפסיק להתנצל, ולהמשיך לאמץ נורמות של העולם המערבי.
בנעלין נוצרה ברית מסוכנת בין השמאל האנרכיסטי לתקשורת ולמערכת המשפט!!!
אינני מחדש מאומה זכור לכולנו אותם ימי הזוועה שמחבלים טרוריסטים התפוצצו ברחובות ישראל על בסיס שבועי.
ולעומת זאת התקשורת הישראלית העדיפה ברובה המכריע להצניע את הדיווחים על ההתפרעויות של השמאל ובתוכם ערבי ישראלים בימי שישי ולהחביאם בשולי החדשות. בעוד כל מקרה אלימות מילולית זניח מצדאנשי ימין קיצוני הפך לאייטם ראשי שמילא מהדורות חדשות. כלי התקשורתיצאו ידי חובה, וחזרולעסוק במתנחל היורק ובמתנחלת המקללת.
הסיבה לכך היתה פשוטה, בשעה שמחבלים מתפוצצים ברחובות הבינו כלי התקשורתכי התנהגותם של פעילי השמאל מזיקה לשמאל הממסדי ומבאישה את ריחובעיני הציבור הרחב, בשמאל אולי לא אהבו את זה, אולם הם לא זכו לאהדה ולחיבוק התקשורתי שציפו לקבל מהברנז'ה.
הגרועה מכל שבשנה האחרונה אנו רואים ההתגייסות של אלפי ישראלים למכונת ההסתה והטרור הפלשתינים. והסיפור החשובעוד יותר הוא שינוי המטוטלת בתקשורת הישראלית, שעוברת בחודשים האחרוניםמהתעלמות והצנעה של פעילות אנשי השמאל, לתמיכה גלויה ומגויסת שלמספר כלי תקשורת באלימות כנגד חיילי צה"ל.
מאז הכריע צה"ל את הטרור הפלשתיני, בניית הגדר השמאל מיקדאת מאבקו בהצמדת תוואי הגדר לקווי 67. מאבק זה הוכיח את כוח השילוב ביןהתקשורת לבית המשפט העליון שהצליחו לבטל כליל את התוואי שתכנן מראש ולהקים במקומו תוואי שהוצמד באופן כמעט מוחלט לקו הירוק.
בחודשים האחרונים משתקף שינוי מהותי ביחס התקשורת להתפרעויות השמאלהקיצוני. אם עד לא מזמן הוצנעו הדיווחים על כך בשולי החדשות, כיום מובילים העיתונים,ואתרי האינטרנט קו חדש המקדם את המאבק נגדבניית הגדר לכותרות הראשיות, תוך מתן במה נרחבת יותר ויותר להסתה ולתעמולהשל אנשי השמאל הרדיקאלי
כיום מתגבש בתקשורת הישראלית אפיק משמעותי החותר תחת ההגמוניה של עיתונאים שפויים שבינינו והשמאל מקדם אג'נדה קיצונית השוללת את זכותה של ישראל להגן עלעצמה ומצדדת במאבק הערבי.
ערוץ זה נותן במה נרחבת יותר לארגוני השמאל הקיצוני והוא מצליח להשפיע גםעל כלי התקשורת המרכזיים ולהחדיר לערוצי הטלוויזיה פרובוקציות ע"י "בצלם", "תעאיוש", "אנרכיסטים נגד הגדר" "ושוברים שתיקה".
סימן מובהק להתבססות השמאל אפשר לראות בהתגייסות"שלום עכשיו" שמקפידים להצטייר כציונים וכחלקמהקונצנזוס הישראלי למאבק בנעלין.
פועל יוצא מכך: שכעת נעה המטוללת שמאלה לכיוונם של אנשי השמאל הרדיקאלי שמבססים את תפיסתעולמם על שלילת היהודים, שלילת היהדות, ושנאת ישראל
אותו שמאל שולל את זכותה של ישראללהתקיים כמדינה יהודית אפילו בקווי 49 ושוללים את זכותה להגן על עצמה ועלאזרחיה, ומאשמים את ישראל בכל תחלואי העולם.
יום אחד, כשההיסטוריונים יגרדו את פדחתם בנסותם להבין את טירוף המערכותשפקד את מדינת היהודים כאשר זו אימצה ללבה את לבנת החבלה הקרויה הסכמיאוסלו, מן הראוי שיקדישו מעט תשומת לב לאנשי האקדמיה שפעלו בישראל בעתההיא. הם יביטו אחורה בתימהון וישאלו את עצמם – כיצד זה קומץרדיקלים יהודים וערבים, עוכרי עמם, אימץ לעצמו את סדר-היום של האויב, ובעשותו כןפעל על מנת לפגוע במולדתו. זה נכון גם לרחוב הערבי.
פארק קנדה וחורבתי של העיר העתיקה אמאוס נמצאת בדלת האחורית של הכרך הגדול.
את מסלולנו נתחיל מעט לפני הכניסה לפארק. מיד אחרי שנעבור מתחת לגשר שמעלכביש מס’ 1 ירושלים-ת”א מימיננו נראה -מבנה גדול ולפניו חצרשנקרא:"בית האושראו בית השלום"
כאו עלינו לרדת מהרכב וניכנס לחצר. המבנה שייך למסדר נוצרי שמרכזו בבית לחם. לפני שנים רבות, בתקופה הרומית, הייתה כאן עיר גדולה ושמהאמאוס.
הישוב ואתר העתיקות נמצא בצומת הדרכים העולות ממישור החוף לירושלים, הישוב העתיק ישב על הקרקעות הפוריות של השפלה.
במרחב התגלו ממצאים המעידים על קיום ישוב משחרההיסטוריה מלפני כ – 6000 שנה. נמצאו בחלקה המזרחי ממצאים מהתקופההכלקוליתית (4000 לפנה"ס) חרסים, צלמית בצורת כינור וכן כלים ששמשולאחסון, לבישול ולמים. במערות נמצאו שרידים מתקופת הברונזה (3000לפנה"ס) וכן נמצאו מערות, קברים ושרידים מתקופת הברזל, היא תקופת דודושלמה. נמצאו תכשיטים, ראשי חץ, כדי זכוכית ואף טבעת חותם.
בעבר הרחוק התפרסמה העיר כ"כמקור מים יפים ונווה- שם העיר נובע מהמילה "חמת" כלומר: "מקורות מים חמים", במאה ה- 3 לספירה קיבלה העיר את השם החדש "ניקופוליס" Nicopolisשפירושה ביוונית "עיר הניצחון"
בתקופה הכנענית-התנהלו וקרבות מרים מדם על השליטה באיזור, הידוע והמפורסם מסע המלחמה של יהושע בחמשת מלכי האמורי, וסיפור הקרב המופלא של יהושע על רקע נופי הגבעות של השפלה.
ולאימרה הידועה:"שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון"
כאשר השמש נמצאת מעל גבעון והירח נמצא מעל עמק איילון. מצב כזה קורה רק בשעות הבוקר- לכן מטרת הנס: דבר ראשון זה התרחש בקיץ, ובאזור השפלה בקיץ, כשהשמש בשיא הגובה, חם מאד וקשה מאד לרדוף אחרי האויב, לכן יהושע ביקש שהשמש יעצור באמצע הגובה כלומר: בחצי הגובה , בזוית של 45 מעלות וכך מצד אחד יהיה אור ומצד שני לא יהיה חם מדי.
כ- 2 ק"מ מצפון לצומת לטרון, בתחום "פארק קנדה".נמצאים שלוש הכפרים ערבים -שנהרסו במלחמת 1967 והם:עמואס, יאלו, ובית נובא.
המבקרים בפארק קנדה, הסמוך ללטרון, יכולים להבחיןבשרידי הבתים, בקברים העתיקים, ובסימני החיים השוקקים ששררו בו עד לפניזמן לא רב. אך הם לא יכולים לדעת שהשרידים שייכים לכפרים פלשתינייםששכנו באזור עד למלחמת ששת הימים, ב-1967.
המקום נחשב למקום אסטרטגי חשוב בימי קדם ועד ימינו הוא חולש על הדרך העולה מהשפלהוממישור החוף לירושלים ולבית חורון, בחפירות ארכיאולוגיות נמצאו ממצאים מהתקופהההלניסטית והחשמונאית כגון:שרידי חוות, גתות וקברים.
המקום מזוהה עם אמאוס החשמונאית-במאה השנייה לפנה"ס,בפרוץ מרד המכבים חנה כאן "הצבא הסלווקי" (האחראי הישיר-תלמיבן דורימנס, נציב סוריה ופיניקיה. המפקדיםבשטח -ניקנור וגורגיאס) אשר יהודה המכבי הביסו תבוסה מוחצת,הניצחון פתח לפני החשמונאים את הדרך לירושלים.
כל המכיר את אזור הגבעות אשר ביןעמואסלנחל שורק יכיר עד כמה צדק יהודה בתוכניתו.
דמותו שליהודההמכביחרוטה בתולדות עמנו כמצביא דוגמתיהושע בן נון ודוד מלך ישראל. אך היעד שליהודההמכביהיה שונה. יעדו של יהושע בןנון -כיבוש כנען בסערה. יעדו של דוד מלךישראל- מלחמות רבות לשם שמירה על הקיים,לשםכיבושים נוספים ולשם הגעה לשקט ושלוה.יעדושליהודההמכבי- לאפשר לכל יהודי ויהודיהקיום מצוות ולימוד תורה באין מפריע. יהודההמכביהשיג את יעדו. בית המקדש טוהר עלידו ויהודים יכלו לחיות לפי אמונתם. יהודה הפתיע את החילות היוונים, הכריע אותם בקרב, וכבש את המקום. מאז הפכה אמאוס לעיר יהודית.
החל מהמחצית השנייה של המאה ה-1 לפנה"ס, הייתה אמאוס בירתה של אחד ממחוזות יהודה.
בכתובים מוזכרת העיר אמאוס ע"י יוסף בן מתתיהושתושביה נמכרו לעבדים בידי המצביאקסיוס,ועם מותו שלהמלך הורדוס (37-4 חרבה העיר בעקבות מרד שפרץ במקום.. בתקופתהמרד הגדולברומאים בשנת 69 לספירה, הקים במקום המצביאאספסיינוסמחנה גדול בו התמקם הלגיון החמישי, לקראת כיבושירושלים הישוב במקום התחדש לאחר חורבן העירירושלים בשנת 70 לספירה, והתפרסם בזכות בית המרחץ הציבורי, אליו נהרו רבים. בתקופתמרד בר כוכבא.
מתקופת בר כוכבאנמצאו כלים, נרות ומטבע מהשנה השלישית למרד וכן מחילות מסתור רבים. מהתקופההרומית והביזנטית נמצאו גתות לייצור יין ושמן, חוות חקלאיות ומערות קבורהוכן בית עם רצפת פסיפס שנהרס ברעידת האדמה בשנת 750 לאחר הספירה.
במחצית הראשונה של מאה ה-3 לספירה חידשהקיסר אלגבלוסאת הישוב במקום ומעתה נקראה העיר בשםניקופוליסביוונית עיר הניצחון,בתקופה זו חי בעיר ההיסטוריון הרומי הנודעיוליוס אפריקנוסשככל הנראה שימש כמושל העיר.
בתקופת המשנה העיר היתה ידועה כעיר מרחצאות מרפא- ונקראת: "ניקופוליס" עיר הניצחון.
בתקופה הביזנטית 324-638 לספירה התקיימה במקום קהילה נוצרית אשר האמינה כי כאן שוכנת העיראמאוס הנזכרת בברית החדשה, וכן מושבו של הגמון בישוף הנוצרי. במקום נבנתה כנסייה ששרידה המרשימים נראים עד היום. עם כיבושה שלארץ ישראל בידי הערבים בשנת 638 לספירה הוקם באמאוס (בערבית נקרא המקוםעמאוס) מחנה גדול של חילות הכובשים. כשנה אחרי פרצה במקום מגיפת דבר קטלנית שהפילה בקרב שורות הלוחמים ומפקדיהם חללים רבים.
בתקופה הצלבנית 1099-1260 לספירה חנה במקום חיל המצב של אבירי מסדר היכל שלמה הידועים בשם הטמפלרים. החל מהתקופה הממלוכית (1260-1516) הוקם על שרידי העיר העתיקה אמאוס, הכפר הערביעמאוסששימר את שמו הקדום של המקום. הכפר ניטש במלחמת ששת הימים בשנת 1967.
כנסית אמאוס: למרגלותהמבנה הלבן והגדול של אכסניית "בית השלום" נמצאים שרידי כנסיה גדולה, מןהתקופה הביזנטית -המאה ה-5 לספירה.
הכנסייה בנויה על שרידי וילה רומיתמהמאה ה-2לספירה. רוב השרידים הבולטים ששרדו כאן ניבנו מאוחר יותר, על ידי הצלבנים, במאה ה-12.
אמוס נזכרת בברית החדשה: לכן ברגעשיש מקום המוזכר בברית החדשה, עולה הצורךלזהות אותו. וכאן נעוצה בעיה: אנו מכירים אתאמאוס החשמונאית, אך לאברור אם זו אותה אמאוס נוצרית, ההבדל נובעמהפרשים במרחקים המתוארים בנוסחי בריתשונים.הנוסח היוני, הנוסח הלטיני ועוד.
בראשית התפשטות הנצרות, התקיימהקהילת נוצרים באמאוס. וכבר המסורות הקדומותביותר במאה ה-4 לספירה, זיהו את ביתו של קליופסבאתרו הנוכחי, וכותב על כך אובסביוס.
בתולדות האמונה הנוצרית נותר בסיפור, המובא ב"הבשורה עלפי לוקאס" בברית החדשה, פרט אחד מעורפל: היכן בעצם נמצאת אותה אמאוס? מסורות שונות התפתחו בנוגע לכך. הפרנציסקאנים מזהים את אמאוס כקוביבה שבהריירושלים; הצלבנים היו משוכנעים שאיתרו אותה באזור שבו נמצא כיום אבו-גוש; מסורת שלישית מקשרת בין אמאוס לבין יישוב שישגשג בתקופה החשמונאית באזורלטרון. במאה השלישית נקרא היישוב ניקופוליס ומאוחר יותר התבססה בו קהילהנוצרית, שאף הקימה כנסייה במאה החמישית לספירה. אמאוס-ניקופוליס נפגעה עלידי הכובשים השונים של הארץ שוב ושוב במהלך השנים, ולאחר עזיבת הצלבנים אתהארץ ננטשה. גם המסורת בנוגע להופעתו של ישו במקום התעמעמה במקצת.
בשטח הפארק מוצבים שלטי הסבר מפורטים על החיים באזור בתקופותהיסטוריות קדומות, ובהן תקופת בית שני, התקופה ההלניסטית, הרומית, ואפילוהממלוכית ועוד.
פארק איילון-קנדה נמצא בקטע שבין שער הגיא למחלף לטרון. דרכי נוף חוצות את האזור לכל אורכו ורוחבו.
הפארקעשיר בנופי חורש טבעי, ביערות נטע אדם ובמיוחד בעצי בוסתן הפזוריםבמרחביו. בתחום הפארק ובסביבתו קיימים אתרים היסטוריים מרתקים כמו אמתמים, מערות קבורה, מחילות מסתור, מבצר צלבני ושרידי כנסיות.
עמקהמעיינות משתרע לאורך קילומטר וחצי בערך. לאורכו נותרו שרידים מענייניםממערכת המים של העיר אמאוס-ניקופוליס. האמות ניבנו בתקופה הרומית המאוחרתהמאות 4-3 לספירה.
מסלולההליכה לאורך עמק המעיינות עטור בעצי בוסתן כגון:גפן תאנה ורימוןהדרך שזורה בשרידיםקדומים כמו מתקני עיבוד חקלאיים וקברים עתיקים. במיוחד בולט "הקבר הרומי"אחוזת קבר משפחתית חצובה בסלע. המסלול מסתיים במעיין התמרים, המעיין, הנובע מתוך ניקבה שדופנותיו מדופנות באבנים, שופע מים כל השנה, ולצידו הוכשר חניון.
יש להצטייד במפת סימון שבילים מס´ 3 – הגליל התחתון והעמקים של הועדה לסימון שבילים והחברה להגנת הטבע..
הגליל התחתון הוא גוש הררי המהווה המשך לשדרת ההר המרכזיתשל הארץ. בגליל התחתון נוכל למצוא מגוון של צורות נוף: הרים גבוהים, בקעות רחבות ידייםרמות בזלתו,גבעות מעוגלות.
המסלול מסומן בצבע כחול קיים שילוט בכניסה לקניון, כיוון שבשמורה אין מקורות מים טובים לשתייה(המים הם מי ביוב) יש להצטייד בכמות מים מספקת,וחבל לצורך לסיוע בירידה מהמפלונים, באורך כ-20 מ'.
המסלול ברמת קושי בינוני ומעלה כ- 4 ק"מ, הוא מומלץ למיטבי לכת.
תחילת המסלול על כביש 85 עכו- כרמיאל "צומת גילון" המסלול יורד בכיוון דרום מערב לתוך אפיקו הקניוני והמרהיב של נחל שגור.בסיום הנחל נגיע לבקעה מישורית חשופה, פונה לכיוון דרום מזרח ואחר כך דרומה, חוצה את אפיק נחל חילזון, ומסתיים בכביש הפנימי המוביל לכפר שעב.
השמורה שייכת מבחינה גיאוגרפית לנפת עכו,כ- 1 ק"מ צפ' למושב גילון,וכ- 2 ק"מ מע' מהכפר מג'ד אל כרום.
למקום בוא אנו מטילים יש גם משמעות מבחינה היסטורית- ארץ הגליל לאחר חורבן בית ראשון וגם השני שמם אכסניה של תנאים ומשמרות כהונה שביקשו למצוא להם כאן נחלה בטוחה. 24 משפחות מארץיהודה המקראית, עברו אל עבר ארץ הגליל בתקופה שלאחר חורבן בית המקדש השניבירושלים. חלק ממשמרות הכהונה, חיו בכפרים בגליל תוך שמירה על חייםיהודיים ואורח חיים של כוהנים למקרה שיבנה בית המקדש.
זו היא הסיבה שבכל השטח הגדול של הגליל פזורים עשרות רבות של קברי צדיקים וישובים רבים קרויים על שמן של אותם משמרות כהונה.
שם השמורה באה לפי הדמיון הצלילים לשם הערבי " ג'בל שע'ור".ארץ זית שמן היא ארץ הגליל. בכל עבר בו נוסעים רואים את עצי הזית.
השמורה משתרעת בקטע התחתון הקניוני של נחל שגור,מצפון מזרח- לדרום מערב- לאורך כ- 1,5 ק"מ וברוחב של כ 15 .
נחל שגור שייך ליובל של נחל החילזון, המנקז חלקממי הגשמים היורדים ברכסי הרי יודפת עטורי היער, ביקעת סכנין שבמרכזו שוכנת העיר סכנין, עצי הזית הממלאים את הבקעה,ומעבר לבקעה מתרומם רכס סכנין שלרגליו הצפוניות נושקות בקעת בית הכרם וחלק ניכר מרכס הר שגור, ודרומה משתרעת על כף היד בקעת בית נטופה.
קירות הקניון מוזקפים לגובה של כ-15 מ',בערוץ המתחתר בסלע, במפלים, מפלונים, גבים ובריכות,בהם זורמים מים בכל ימות השנה, בקיץ זרימה איטית,ואילו בחורף זרימה שוצפת. (הערה: זה למעלה מ-15 שנה שלנחל מוזרמים מי ביוב מזוהמים מיישובי הסביבה המדיפים ריח עז של צחנה). בריכות מים טבעיים בנחל שגור שהיו בעבר מלאות מים חיים, כיום מלאו בביוב גולמי שזורם מיישובי הסביבה.ולמרבה הצער חלק מנחלי הגליל הפכו למובילי ביוב, שפכים צואתיים מוזרמים באופן חופשי אל ערוץ הנחל, מה שמביא לבעיותתברואתיות, רפואיות ואקולוגיות חמורות ומזהם את מי הנגר העילי והתחתי.
מעל הקניון יש חורש סבוך וצפוף נוף החורש והיער השמורים, האקלים הנוח באזור, וכמות המשקעים הרבה מבססים את המגוון העשיר של הצמחייה שופעת של מאות מיני צמחים.
בדפנות הקניון היורדים במתלולים הזקופים, נבחין בין היתר בשיחים ועצים כגון: "לבנה רפואי", "אדר סורי", "ער אציל", "אלת הכלאים", ועוד.
בשלהי החורף אפשר לפגוש פה במרבדים הוורודים של פריחת ציפורנית מצריתSilene Aegyptiacaמרבית מהפריחה קיימת באזור מטעי הזיתים.
מבין סדקי הסלעים פורחים באביב Syrian Cantip נפית כפופה, נישאות בראשי ענפים בפריחה שופעת ובולטת למרחוק. מרבים להשתמש בה כצמח נוי.שכיח במדרונות כל אזורי צפון הארץ, בגדות נחלים ובציבורי אבנים בחבל הים – תיכוני.כמו כן חבצלת קטנת עלים Small-Flowered Pancratium עליהחבצלת דמויי סרגל, מתפתלים, ומרוכזים בבסיס הצמח.וכן מציץ סורי Golden - Dropצמח זיפני המשתלשל מקירות-סלע,הצמח פורח במשך תקופה ארוכה, מדצמבר עד אוקטובר, היינו כמעט בכל ימות השנה.בחורש חיים ציפורי גדרון, לצד בז מצוי ועוד.
בעבר הרחוקהטיול בקניון היתה כרוכה בשחייה, בדילוגים מעל מפלים במיוחד בחורף, ובירידה בחבלים סנפלינג, הירידה בחלקו התחתון של הנחל מחייבת חבלים ומתאימה למיטבי לכת.
(הערה: למרבה הצער האדרנלין שחשנו בעבר- להתרגש, לפחד, לכייף, להתאמץ. ואז להירגע זה חסר היום,וכל זה בגלל הזוהמה והביוב המסריח שזורם ללא מפריע בערוץ הנחל) אני למדתי שכל הנחלים נשפכים לים, וגם לביוב הזה יש כתובת!!! הנוף הנשקף מתובל, גדושה בערימות פסולת ופגרים מאטליזים שהשליכו תושבי הסביבה.
אך בהעדרתחזוקה וטיפול מתאימים במערכות ההובלה והשאיבה של השפכים. שמורת הטבעושביל הטיולים, אשר היה מוכר ביותר בצפון וזכור לכל מבוגר כחוויית טיולמרתקת, ניטשו ומצבם הולך ומחמיר.
לזה יש להוסיף:כשהרשויות מסביב קורסות, מצב הביוב והפסולתמחמיר עוד יותר וכשאין כסףלמשכורות, אין גם כסף לתחזק את מתקני הביוב, מערכות הביוב שנבנו בהשקעות גדולות, אינן מתפקדות והביוב זורם בנחליםובשמורות הטבע לאין מפריע.
קניון בית הכרם, שבו זורם נחל שגור, היה בעבר אחת משמורות הטבע היפות בארץ והיווה מקור משיכה לעשרות אלפי מטיילים. בחמש עשרההשנים האחרונות הפך הקניון לבלתי נגיש לטיולים בשל הביוב הזורם בו, והטיולים בו פסקו בהוראת משרד הבריאות ואיכות הסביבה.
ההרים המקיפים את הקניון עטוףהפסטורליות מאבדת את כל המשמעות כאשר ביובשזורם בנחל ביודעין ומחלחל לאקוויפר ההר ומזהם את מי התהום, והאחראים לכך לא נותנים את הדין זה עצוב מאד.
השלומליות חוגגת- בשנת 1993 החל מהלך חשוב להסדרת כל מערכת הביוב של אגן נחל חילזון לעברמתקני הביוב בכרמיאל, אך למרבה הצער, דווקא עבודות תשתית אלו הביאולתחילת הזרמות הביוב אל קניון בית הכרם, מתקן לסינון השפכים קיים אך מושבת ובתוך המבנה ניצבת, כמו פסל סביבת. מאז ועד היוםממשיכים להזרים את הביובמכפרי מערב בקעת בית הכרם אל שמורת הטבע והנחל, התוצאה ידועה לכל הסירחון והזוהמה גרמו לנטישת שבילהטיולים הפופולארי, להתדרדרות השמורה, ולפגיעה פוטנציאלית בבריאותהציבור ובמאגרי מי התהום.
כיום דרוש פתרון יסודי, מהשורש- וכל זה למרות שלכל בר דעת מובן שהבעיה מורכבת ונוצרה מהזנחה מנהלתית של שנים. נדרשת השקעה רבה מצד המדינה ברמתהפתרונות הפוליטיים והניהוליים, ברמת התכנון והביצוע המקצועיים, וברמתהיצירתיות והאסרטיביות של הפעילים בשטח. יש לטפל באופן מיידי בבעיות הרבות ובמפגעים הסביבתיים הקשים, היוצרים בעיות תברואהקשות ביותר בשל הצטברות פסולת ושריפתה, ובשל זרימה חופשית של הביוב בכפריםומחוצה להם.
מדיניות החוץ של נשיא ארה"ב ברקאובמה בכל הקשורלמזרח התיכוןנראית ברורה
ישראל נתונה בימים אלה ללחץ גדול מצד הממשל האמריקני לפתוח דף חדש ביחסים עם הרשותהפלסטינית ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות באזור ירושלים באיו"ש,ובמקביל על הצדדים להציג סיכום ולו ראשוני של המו"מ להסדר מדיני.
זה לו סוד בימים אלה שוקדת ארה"ב ומגבשת יוזמת שלום חדשה למזרח התיכון.הנשיא אובמה רוצה לכנס בקרוב מפגש משולש עם אבו מאזן ונתניהו בסוף חודש ספטמבר שיפתח את המו"מ על הסדר הקבע.
הרוח החיה מאחורי המהלך הזה הוא לו אחר מאשר הנשיא ברק אובמה.
מהלך זה בא להצביע ולהראות קבל עם ועולם, כי האפיק המדיניבין ישראל לפלסטינים יביא תוצאות בזכות התפקיד האמריקני הפעיל.
ביסודה של התוכנית תקבע לוח זמנים לנורמליזציה ביחסי הערבים עם ישראל,והקמת מדינה פלסטינית בקיץ 2011.
נוכחות כוח בינלאומית בבקעת הירדן ואזוריםאחרים באיו"ש בגבול ישראל והמדינההפלסטינית וגם בתוך הערים הפלסטיניות. המטרה הינה להרגיע את הישראלים לגביביטחונם ואת הפלסטינים לגבי עתיד מדינתם.
ירושלים המזרחית לשליטה ישראלית, למעט האזורים הדתיים האסלאמיים יהיה תחת ריבונות ערבית ואסלאמית.
ההתנחלויות הגדולות באיו"ש לאתפורקנה. יתנהל מו"מ במשך שלושה חודשים על ההתנחלויות הקטנות
בישראל קיים חוסר אמון ביכולת של הפלסטינים להבטיח את הביטחון, ולכן ההצעהנועדה לסייע לנושאים ונותנים משני הצדדים להתגבר על המכשול הביטחוני, לכן כל השטח באיו"ש יהיה מפורז מנשק ונתון לשליטה אוויריתישראלית.ובמקביל יוקמו מנגנונים משוטפים שיחוזקו את התיאום הביטחוני הפלסטיני - ישראלי באיו"ש.
ייאסר על הרשותהפלסטינית לכונן ברית צבאית עם מדינות באזור, קליטת מספר מוסכם של פליטיםבבקעת הירדן ובאזורים אחרים באיו"ש ובפרטבאזור שבין רמאללה לשכם.
הקמת קרן בינלאומית לתמיכה בפליטים ושחרור אסירים פלסטינים תוך שלוש שנים לאחר החתימה על ההסכם המדיני.
למול הרוח החיובית הנושבת מארה"ב בנסיבות שלפנינו יהיה קשה לצדדים ליישומה!!! התוכניתהחדשההיא מעין שדרוג שלהיוזמההסעודית.
כבר מרגע לידתה שלהיוזמהאין בה את התנאים להפוך אותה לחלק מהשיח!!! לארק ההתקדמות אינה אפשרית אלא ההתחלה של השיחה אינהבאה בחשבוןכל עודלאיכירו בכך, שלילתזכותההגדרה העצמית רק מעם אחד בעולם- העם היהודי איננה באה בחשבון, לכן קיימת הדרישה האולטימטיבית של ישראל "הכרה במדינה היהודית" וכל המשתמע מכך, ישראל היא מדינתו של העם היהודי ובהבאהלידי ביטויזכותושל העם היהודי להגדרה!!!
אין איזכור על תום הסכסוך!!!
האם זו מדינה לשני עמים או מדינה לשלש עמים- עזה לא מוזכרת!!!!
הפלשתינים יסרבו לחתום על מסמך שמתעלם בסוגיות המהות:ובהן הפליטים וירושלים.
הפלסטינים לא יתנוידם להסדר שהוא ינוצל להפעלת לחצים עליהם לוותר על "זכות השיבה"
לעומת זאת: ממשלות ישראל לדורותיהם הביעו התנגדות מוחלטת לזכות השיבה.פירושה המעשי של "זכות השיבה" אם תתממש באופן מלא על פי דרישות הפלסטינים, הוא כניסת 4.4 מיליוןערביםנוספים לתחומי מדינת ישראל הריבונית.
העם בישראלמאפשר למנהיגיו לבחור באופציות צבאיות בעת הצורך,אך מנגד בסקרים הוא מצדד במו"מ עםאבו מאזן,נראה שאלו שאלות המשולבות זו בזו בקשר גורדי שאי-אפשר להתירם.
פרדוקס שאנו כלואים בו כבר שנים רבות הוא העדר חזון בצד השני,חתימת עלשלום וצעדים להסדרת הקונפליקט וניהולו היא כנראה משימה בלתי אפשרית בתקופה הקרובה שלפנינו.
הצד השני אינו מכירבנו, לכן מצוי הפחד שבאמת אפשר להתקדם, יש קו גבול עבה שבו הסימונים והמחיקות אינם כה ברורים.
ברגעשמבטלים את כל הבלתי אפשרי, מוזר ככל שיהיה, נשארת רק "האמת". כלומר, האמונה שיש דברים שהם בלתי אפשריים מצמצמת את הראיה שלנו, ומסתירה בפנינואת האמת.