My personal feeling and experiences are that this time of travel changes throughout the year. During early part of hunting season I have found that deer travel the best during the evening.the time eaiting well good food. and dring good wine's.
אל מול עמדה נחושה זו של ארה"ב והקהילה הבין לאומית,הם החליטו שהם אינם מוכנים להסתפק בפחות מאשר חיסולה של קוריאה הצפונית.
לעומת זאת צ' קוריאה ובראשה "קים ד'ונג איל" איננו מתקפל היא ממשיכה בדרכה ולראיה: סינגפור הודיעה כי תפעל נגד ספינה צפון-קוריאנית שאחריה עוקבת ארצות הברית, אם זו תגיע לשעריה כשעל סיפונה יש חשש מעל הסביר שיש כלי נשק.
במסגרת הסנקציות החדשות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על צפון-קוריאה, נאסר עליה לייצא כלי נשק, כולל חלקי טילים וחומרים גרעיניים, אך כנראה היא מצפצפת על החלטות אלה.
מי שיוריד את מסווה של המילים היפות של אובאמה תהיה צפון קוריאה. ממש מזכיר את האין אונות של האמריקאים כלפי יפן לפני מלחמת העולם השנייה. הוא יקבל את זה בפרצוף.
מבחנו הגדול הראשון של נשיא ארה"ב, מתקדם בצעדי ענק- הוא לא יהיה המזרח התיכון.
מי שרוצה לדבר באמצעות גזרים, צריך להחזיק מקל גדול מאחרי גבו, ובעיקר להיות מוכן להשתמש בו.
האם לאובמה יש את זה מסופקני?
במקרה שתתלקח מלחמה במזרח אסיה לא תהיה סיבה לפליאה!!!
צפון קוריאה לא שותקת מאיימת לפתוח במהלך צבאי ולהעשיר אורניום,תשתמש בפלוטוניום שברשותה למטרות צבאיות ותנקוט מהלךצבאי חריף אם ארה"ב ובנות בריתה יטילו עליה מצור ויבודדו אותה. זאת, מבלילפרט מה המדינה תחשיב כ"מצור".
מסוף המלחמה עקובת הדם ביןקוריאה הצפ' והדרומית- ועד עצם היום הזה, פרשה בפועל צפון קוריאה מהעולם. המסחר שלה עם מדינות אחרות הוא זעום, ומצטמצם בעיקר לעסקאות נשק.
ניתוקה של צפון קוריאה מהעולם, ואיתלותה במדינות זרות, הובילו אמנם לאומללות אין קץ לתושביה,
צפון קוריאה נקטה בעבר ויש סיכוי סביר שגם בהווה ובעתיד תנקוט בסחטנות גרעינית כלפי המערב ובמיוחד בארצות הברית במטרה להשיג איכשהו אוכל לאזרחיה.
היא ממטירה איומים על יפן – הבסיסשממנו יצאו החיילים האמריקנים שהדפו את מתקפתו של סונג ב-1950 – ואףערכה ניסוי טילים בשמי יפן. על דרום קוריאה היא מאיימת דרך קבע.
אבל לשיא הביזאריות, המשולבת באימה, הגיעה צפון קוריאה במדיניות המתרברבת- ובהכנות לשיגור נוסף של טיל בליסטי.
הבחנופעולות המעידות על הכנותלשיגור נוסף בצפון קוריאה - אולם עדיין מוקדם כדי להעריך האם היא מתכוננתלשיגור לרגל יום העצמאות האמריקני שיחול ב-4 ביולי, הטילים של המדינה הקומוניסטית אינם יכולים להגיע בפועל לחופי ארה"ב,אך מסוגל להגיע עד למדינת הוואי ואלסקה.
האמריקנים כבר טעו ההערכות בעבר באי הוואי, ושלמו על זה ביוקר. במלה"ע השנייה-לא תארו לעצמם את עוצמת הצבא היפני וקיבלו "בפרל הארבור" מכה שלא שוכחים אותה עד היום.
מאז ומעולם אהבתי את ההפלגה בים. ואכן, הפלגתי תקופה ארוכה מחיי הצעירים, בזמנים שבהם אוניות שימשו לתעבורה משאות, ולא רק לקרוזים ומסעות נופש.
סיפורי הים הם קינה משעשעת לעולמם ההולך ונעלם של המלחים הישראלים.
רבים מהם נוגעים ללב ומצחיקים עד דמעות. פעם היו אלו "יסמין" ו"איריס" הפרחוניות, לצד "רחל" ו"לאה" התנ"כיות, ותאודור הרצל" ו"ציון" הציוניות. היום השמות תכליתיים: "צים אירופה" ו"צים אמריקה" ועוד.
אוניות בשםקדמה, ארצה,נגבה, גלילה, ציון, ישראל, קוממיות, עצמאות, הרצל ועוד – קשורות קשר ישיר לתקומת העם בארצו. שמות אוניות אלה הםבעלימשמעות רגשית לרבים מבני הארץ הזאת, ובניהם.
השם "צים" הוצע על ידי שר התחבורה הראשון, דוד רמז, והתבסס על פסוק מספרהתנ"ך (במדבר פרק כ"ד, פסוק כ"ד) שבו מוזכרת המילה צים ומתייחסת ל"אוניותגדולות". השם נבחר כמתאים ליעדה המרכזי של החברה.
לצערנו חברת צי"ם רומסת ברגל גסה מזה שנים את הזיכרון הקולקטיבי של רביםמאיתנו, על ידי ביטול שמות האוניות המקוריות והקניית שמות לועזיים לציהאוניות שבבעלותה.
מרביית האניות של צים מאותה תקופה נבנו במספנות בגרמניה- זה החל מיד לאחר אישור השילומים בכנסת ישראל: בסוף אפריל 1957 הושלמה בנייתה של "תיאודור הרצל" אניית הנוסעים השלישית שלצים, והיא נבנתה במספנות, "דויטשה וורפט Deutsche Werft " המבורג גרמניה.
לסיפורי הים יש תמיד ערך מוסף אנושי, חברתי, לפעמים אפילו היסטורי.הימאי הישראלי בצניעותו, ואפשר לומר גם בקסמו הנדיר ואישיותו היוצאת הדופן ובדרך המיוחדת, הטביעו את חותמם בצי הסוחר הישראלי.
לכן אסור ליטול משום ימאי את ההתרפקות על השנים הנהדרותשבהן הפליג הגברים היו צעירים, נועזים ויפים, ויש המספרים ששובלארוך של יפהפיות נגררו אחריהם בכל נמל ובכל עגינה.
צי הסוחר הישראלי קיים עדיין, אבל ספנים ישראלים דוברי עברית נותרו רק מעטים אם בכלל. וכאילו כדי להוסיף חטא על פשע, אותם בעלי הון גם מייבאים כוח עבודה זולממדינות אחרות, שוברים את שוק העבודה המאורגן, ומעמיקים את האבטלה. משפחתעופר, שקיבלה מהממשלה כמעט במתנה את "צים", מחברות הספנות הגדולות בעולם, החליפה את הימאים הישראלים המאורגנים, בעובדים זרים נטולי זכויות.
יחד עם המלחים הישראלים נעלמו גם חלקים גדולים מן ההווי, אורח החיים והדיבור של המלח הישראלי אין כבר ימאים ישראלים ששרים שרים ישראלים בבר "באבנרה ברוטרדם", ומנופנפים לשלום לזונות על רציף הנמלבברצלונה.
אפשר למצוא כאן עדות ממקור ראשון על הדרמה שבחיים על סיפון האונייה, כל שנה בים מתבטאת בשריטה קמט על המצח.
בנוסטלגיה משתרבבים סיפורים מהיבשה. מחבורת הסוורים בנמל,סיפורים מרתקים, מצחיקים ומסתוריים, שזורי הרפתקאות של יורדי הים, פחד ואהבה.
לפעמים קשה לדעת מה מענג יותר ההפלגה - עם כלההרפתקאות הקטנות והגדולות שהיא מזמנת - או הסיפורים המפוארים שהיא מולידהושיסופרו בשעת בין ערביים בהפלגה הבאה. טבעם של סיפורי ים שהם מתגלגלים ומתגלגלים, ככדורי שלג, ובכל פעם נפחם גדל ועסיסיותם מתרבה.
כולם משפילים מבט חסוד ומהנהנים בהסכמה ואז נשפך אשד של סיפורים, כולם נזכרים בזונות הקוריאניות שצריך ממש לנער מהשרוול, צוחקים על מחלות המין שהביאו לסיפון, משווים בין הזונות של ברצלונהלאלו של ג'מייקה. מציינים את ההפרדה הצודקת בין ביתהזונות של הקפטן לזה של הימאים הפשוטים. וכך הלאה.
הוותיקים נזכרים בימים שבהם "העמידו אונייה בגלל עגבנייה" ומתכוונים לכך שימאים השביתו אונייה כי התפריט בארוחת הצהריים נראה להם דלהמדי. נזכרים בהפגנת הכוח של האיגוד, שרובם הסתיימו בפשרה.
את כל זה ניתן לשמוע-במסעדת מעיין הבירה בעיר התחתית שהוא מוסד מיתולוגי חיפאיבפני עצמו,שום אירוע אינן מפסיקות לרגע את מזיגת הבירה. מול ברזי הבירה של המעיין והאוכל המזרח-אירופאי הכבד הרובץבבטן, צריך הרבה יותר מסתם סיפורים בכדי לגרום לסערת רגשות. הזכרת שביתות הוא נושא טעון שלעצמו,הוא יכול להוות מין ניצוץ שיכול להדליק את חבית אבקהשריפה. מאחר וקהל הלקוחות הקבוע של מעיין הבירה מורכב מהאליטה של ציהסוחר הישראלי ההיסטורי שרובם ככולם פנסיונרים.
מדי פעם מתבדחים על "רב שמנים בפנסיה" שזה היה תוארו של האחראי לשימון הדוודים באוניית קיטור, כפיצוי נשמע התואר הלועזי שלו מרשים וחידתי כאחד: "דונקי מאן", זכר לימיםרחוקים וכךיושבים זה לצד זה "הדונקי מאן" והמסיק, והנגב - המקצועות פרחו מן העולם, הימאים בקושי שרדו והתוארים הונצחו לעולמים.
כרוטינה הצפויה מראש בשעת לילה מאוחרת, לאחר שעות עבודה ללא הפסקה מפליגה האונייה לדרכה הארוכה, סתם כך, בלי טקס. תוך דקות היתה בלב ים.
המקומות בחדר האוכל קבועיםוסדר הישיבה נשמר בקפידה. המפלט מפני רגשות האשמה נמצא, אם כך, בכסף. בחדר האוכל הוא נושא מדובר: משווים מחירים, ממליצים על רכישות מזדמנות.
נשאלים המסובים אם מכירים את המונח "אפ-אנד-דאון". הקצין הסיפון הצעיר מתרכז ומנסה לשלוף ממעמקיהזיכרון את התשובה, ושואל אם זה משהו שקשור בעוגן. זה לא קשורלעוגן, אומרים לו, זה קשור למכנסי ג'ינסים.
מכנסי הג'ינס המדוברים היו אלו שימאים לבשו זה על גבי זה, פשטו אותם עלהחוף וחזרו לאונייה כדי להצטייד במטען נוסף. לא רק מכנסיים, גם משקאות, שעונים, סיגריות וכל מוצר שעשוי היה לעקוף את חומות המכס הגבוהות ואת הרעבלמוצרים מחו"ל.
מלצרים ואנשי משק הפכו לעשירים, בעלי שררה באונייה שיתפו פעולה עם ספקים בארץ ובחו"ל והשחיתות פרחה. ימאים פחדולאבד את אחיזתם במקומות העבודה, ועבדו ללא חופש גם על חשבון נוכחותם בבית.